Thursday, July 31, 2008

Pros and Cons

M-am gandit sa tin aici un fel de evidenta cu ce imi place si ce nu prea la traitul in Düsseldorf. Probabil ca o voi mai updata, nu cred ca o sa imi amintesc acum, pe moment, toate fazele care ma calca pe nervi sau alea care ma fac relativ fericita. Dar orice lucru inceput e pe jumatate terminat. Aviz doritorilor de azil in Germania - ha.

Me likey

- vremea: aici ploua in medie cam de trei ori pe saptamana, deci e meru racorica (cam 25 de grade); sigur, faptul ca am avut ocazia sa port pulover de lana in iulie nu e neaparat ceva de invidiat, dar prefer oricand sa pun pe mine un hanorac decat sa nu pot iesi din casa de frica lesinului (vezi 40 de grade in iulie pe Magheru); in plus, poporul pe aici e educat cu ploaia - adica pur si simplu o ignora; centrul e la fel de animat si daca ploua si daca nu ploua - in Bucuresti nu iese nimeni in oras daca afara toarna

- in apartamentul pe care l-am inchiriat avem masina de spalat vase - AMIN!

- pot sa mananc orice mancare din orice colt al lumii, in orice zi, si la restaurant, si acasa; in magazine gasesti orice ingrediente de orice specific, de la sushi pana la mancare libaneza si inapoi; in plus, cu 3 Euro pot sa cumpar un pachet de 5 frigarui imense cu creveti

- pe aici se amesteca berea cu de toate, and it's okay! lamaie verde, banane, menta, portocale si chilli, grapefruit, nici nu stiu cu ce nu am baut, oricum astfel berea se transforma intr-un fel de suc cu care poti mima oricand ca bei alcool - i can live with that.

- faptul ca drumul meu de la birou spre casa trece printr-un parc superb, in care ma impiedic in rate, gaste, iepurasi si alte vietati; de fapt, strike that - imi plac parcurile punct. Poti sa calci pe iarba, poti sa faci plaja, poti sa te catari in copaci, poti sa faci picnic sau gratar, si poti sa stai pe o banca sa citesti in timp ce o lebada iti ciuguleste din sacosa. Unele parcuri mai mari au zone in care poti sa juri ca ai fugit din oras si esti in padure. E cam dragut.

-faptul ca acum doua saptamani a venit circul in oras - and it was as kitchy and colourful and huge as a child could ever want! YUM!






- sunt atatea concerte in zona ca nici nu am cum sa merg la toate; pana acum am fost la Foo Fighters, Lagwagon si Agnostic Front (pe langa am vazut Adolescents, Flogging Molly si La Plebe); luna asta mergem la Alkaline Trio, la Propagandhi si la Area 4 Festival (Bad Religion, Millencolin, Pennywise, Slipknot, Less Than Jake, Dredg, Goldfinger, Serj Tankian, The Hives). Ca sa nu mai zic ca nu am probleme gen ca englezii nu trimit bilete pentru concertul Rancid din Noiembrie decat in Vestul Europei.



- la Aldi apa minerala costa 19 centi, si cand te duci sa reciclezi sticla de plastic iei pe ea 25 de centi

- Düsseldorful e la 2 ore de condus distanta de Amsterdam, la 4 de Paris si cam la fel de Bruxelles, ca sa nu mai zic ca sunt foarte multe orase extrem de diferite de vazut in Germania; e plasat bine de tot, bravo lui...

- oamenii fara casa (sau homelesii, pentru Stoicescu) nu cersesc, ci au o revista care se numeste fiftyfifty, pe care o vand pe strada (50% din profit merge la ei, restul la a se produce revista); au pana si legitimatie de vanzator

Me no likey

- ca nu le am pe fetele mele aici - Maria stie cum ii era in Girona, cand simtea cat de mult am adora locul ala si sa fim acolo cu ea, si se frustra ca nu poate imparti cu noi experienta; it's my turn :(

- daca inchiriezi un film, nu platesti pe 24 de ore, ci pe zi calendaristica - deci daca iei un film la 8 seara, asa cum e normal, daca nu il returnezi pana la 12 noaptea platesti pentru doua zile - ce tupeu! Din acest motiv, noi ne cumparam direct DVDurile de la Saturn.

- la TV si la cinema TOTUL e in germana; m-am uitat sa vad ce fime ruleaza in Düsseldorf in limba originala si sunt doar vreo trei filme mizere, si evident la ore imposibile - gen 2 dupa amiaza

- ma exaspereaza faptul ca nu stiu limba - INCA; sunt paranoica mereu, fie ca oamenii vorbesc despre mine ori ca pierd cate ceva vital din cauza ca nu inteleg nimic; e mult mai nasol decat ma asteptam, dar in curand incepem cursurile asa ca o sa fie din ce in ce mai bine

- dusul gunoiului dureaza o ora - trebuie sa separam sticla (pe diverse culori), cartonul, plasticul, deseurile, si dupa aia sa mergem sa vizitam 5 pubele diferite - lots and lots of fun!

- biciclistii sunt infiorator de agresivi; cred ca e din cauza ca simt ca ei sunt singurii care traiesc "verde", si pentru marele bine pe care il fac planetei au dreptul sa te decapiteze cu viteza sau sa te azvarle in fata masinilor cand nu au loc de tine pe trotuar

- muzica de la televizor si de prin bodegi e oribila, jur ca e mai rau decat in Ro; aici inca exista in topuri muzica techno din aia nasoala, cum se asculta prin '96 (bine, aici Scooter sunt in continuare superstaruri, deci la ce te poti astepta), si doua melodii nevinovate sunt tarate magnific prin gunoi (sunt un fel de imnuri pentru orice adunare, meci de fotbal, petrecere de adolescenti, botez, rascoala, nu conteaza) - Seven Nation Army si Song 2; in final, iata o mica mostra calitativa de minune de pe Mtv, melodia intitulata "Ai cel mai frumos fund din lume" - duiosie

Cam atat pentru azi. O sa adaug diverse masline pe parcurs ce ma lovesc de ele. Vorba unui prieten, "Ma pup!".

Inchei cu "song of the day": Agnostic Front - For My Family.

3 Comments:

Blogger mărie said...

:* >:D< :* >:D< :*

10:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mi-a placut faza cu dusul gunoiului! Eu am avut o gramada de probleme in Leipzig la capitolul asta. Am dus o cutie de Red Bull la reciclare si nu mi-au acceptat-o pentru ca era putin indoita! Parca nu tot acolo ajunge!

9:10 AM  
Blogger silvia g said...

mda, si noua ne-a zis cineva ca ne obosim degeaba sa sortam sticlele pe culori, ca atunci cand vin sa ridice containerele ajung in acelasi loc, dar ma rog... e super distractiv! garbage fun!

9:59 AM  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker