Thursday, May 10, 2007

Am doua probleme: femeile si barbatii.

Urata specie e femeia in Romania. Pe cuvantul meu... Urata rau.
Mergeam pe strada acum doua zile cu o colega si am observat alte doua domnisoare care mergeau pe cealalta parte a strazii. Le-am observat pentru ca se holbau la noi de parca ne cunosteau de undeva. Primul gest pe care l-am facut a fost sa ma uit daca am slitul desfacut.
Urasc genul ala de privire. Il stiu bine, pentru ca l-am aplicat si eu. Un amestec de curiozitate, rautate, spirit de competitie prostesc si da, "the green fairy". Nu absint, ci temuta invidie. Asa sunt femeile... rele. Rele, slabe, isterice, superficiale, innebunite dupa pozat in victima si barfa, preocupate numai de prostii. Majoritatea isi limiteaza interesele la lucrurile strict vitale (slujba, sot, copil, televizor, casa) in timp ce culmea distractiei inseamna pentru ele un gratar cu vecinii sau un concert gratuit cu o suta de formatii in parc. Si nu vorbesc de femeile care au acum o varsta, care au trait intr-un anumit context social si cultural si care nu au avut cum sa creasca altfel, nu stiu altceva.
Imi vine rau cand fac lucruri din astea de femeie. Inevitabil, am si eu o mostenire de specie. E greu sa scapi de ea... Incerc si e frustrant cand ma surprind in vreuna din ipostazele de mai sus. Dar eu macar le constientizez, imi pun niste probleme, ma macin sa gasesc raspunsul la niste intrebari care ajung beyond "Cum dracu' are proasta aia o masina mai buna ca a noastra?!".
Ma enerveaza ca femeia e asa in tara asta. Imi pare rau pentru alea care gasesc empowering discursurile de egalitate sau chiar de superioritate fata de barbati. Imi pare rau, e adevarat ca avem o maturitate superioara (adica imbatranim psihic mai repede) dar nu prea stim ce sa facem cu ea. Chiar suntem sexul slab. Nasol...

Lasa ca nici barbatul nu e mai cu mot. Acum trei ani, cand am fost prima oara la Barcelona in vizita la Maria, ne plimbam pe strada si am tras concluzia ca acolo exista o problema destul de mare: nu prea puteai sa faci diferenta intre cocalar si culean pentru ca erau toti imbracati intr-un fel, foarte ingrijiti si nu urlau de nicaieri ca alarma Blondy sau L.A. ca sa stii sa te feresti.
Fast forward, 2007, Bucuresti. Cu aceeasi colega admiram evenimentul care este Piata Romana seara, cand ies copiii de la scoala. In spatele nostru pe bordura de la metrou stateau vreo 6 baieti zgomotosi, pe genul ba-eti care pierd timpul in fata scarii blocului. DAR. Scara de bloc din Crangasi a devenit "in fata la KFC", si costumatia... Eeee... Altceva!
Daca domnisoarele care vor sa fie la moda poarta ca regula balerini de la Zara si un sirag lung de margele de plastic peste tricouasul stramt cu imprimeuri vintage, culeanul parvenit de sex masculin are si el o uniforma. Conversi, blugi skinny de la Kenvelo si tricou pe care nu trebuie sa lipseasca un vultur, o broderie army sau orice fel de aplicatie incarcata (cu cat mai asimetrica, cu atat mai bine).
Dar nu asta ne-a frapat... Nu e posibil in ce fel erau tunsi! Tokyo Hotel e putin spus pentru a descrie ce se intampla in capul lor. Colega mea, mai prietenoasa, i-a intrebat "Cine v-a tuns pe voi?". Aflam ca sunt "home-made", i-a tuns un prieten pe toti. Uau.
Am incercat sa le fac o poza, dar se tot ascundeau... De ce, nu stiu. Pai nu ati iesit la bulevard sa va admire lumea?! Nu sunteti mandri de "look"-ul vostru? Sa nu imi spuneti ca va stiti penibili si nu va mai trebuie sa fie si imortalizata pe pelicula incercarea disperata de a imita ceva ce ati vazut in Bravo...
Hmmm. Pai de ce, mai copii?

Asta e nene, oamenii sunt superficiali, rai si dau cu pietre. Si cine se jura pe troita din gradina de la TVR ca nu judeca omul (cel putin ca prima impresie) dupa ce animal se vede la exterior... ori e budist ori pur si simplu nu ii pasa.

UPDATE: Au... tocmai am avut o revelatie. Barbatii de genul asta ma enerveaza pentru ca sunt femei.
Oricum as calcula, we fall short.

Inchei cu "artist of the day": David Lanham.

14 Comments:

Blogger Unknown said...

“The recipe for perpetual ignorance is: Be satisfied with your opinions and content with your nowledge.”

nu trebuie sa fi budist sau sa nu-ti pese, poti sa fi un pic mai cugetat si tolerant.

no harm intended! but.. "Pai de ce, mai copii?" ... ai nevoie de un raspuns la intrebare?

3:31 PM  
Blogger silvia g said...

hmmm... nu Jay, din pacate toleranta nu are a face. genul asta de "desfasurare" exterioara e consecinta directa a unei anumite constructii interioare pe care un om cu un pic de discernamant o miroase.

oricum, episoadele de genul asta sunt din seria "afara e vopsit gardul, inauntru leopardul". si repet, daca esti un om cu un pic de discernamant mirosi leopardul imediat.

e ca si cum mi-ai spune sa respect un ipocrit. it's not gonna happen.

in plus, daca ai pareri la care tii si ai curajul sa le sustii si sa le mentii nu inseamna ca esti auto-suficient si crezi ca le stii pe toate...

daca as avea acum rabdare m-as pune sa caut niste citate din astea care iti plac tie, care se neaga unul pe celalalt in cel mai elegant mod.

3:51 PM  
Blogger Unknown said...

hmm.. silvia. nu sari fripta k nu te-am judecat in nici un fel. stim amandoi de mult k avem pareri diferite cand vine vorba de vorbit/comentat/barfit oamenii si multe altele.
dar eu cred, dupa cum spui si tu, k esti un om cu discernamant. si daca tu esti asha sigura pe tine despre "leopardul" unui copil judecand numai dupa felul in care se imbraca si locul unde sta cu prietenii, atunci de ce te mai intrebi "de ce"? asta era intrebarea mea. nu am incercat nmk cu comment-ul dinainte. trust me!

a!,
sunt sigur k daq ai cauta, ai gasi un citat.

one love!

4:09 PM  
Blogger silvia g said...

vezi, asta e motivul pentru care evit cat pot messenger-ul... scrii un text si fiecare il citeste in alt fel.

nu am sarit deloc, doar imi argumentam pozitia.

intrebarea aia era una pusa cu tristete, asa cum ti-o pui in cap cand vezi un potential irosit.
si abia aici nu e vorba de barfa... asta e o realitate. felul in care sunt si cresc oamenii astia influenteaza tot stilul in care traieste si functioneaza tara asta. unde stiu foarte bine ca si tu personal vezi multe lipsuri. si nu vorbesc trivial, de lucruri de consum (deja poti gasi mai orice) ci de exemplu (un exemplu de nisa) de un concert al unei formatii care nu e pe moarte sau de vesnica discutie pe care o aud mai tot timpul, "unde mergem?" "nu stiu" "hai in expirat" "iar in expirat?" "pai unde altundeva?!".

lasand asta la o parte, stiu ca esti pacifist si chill and all that, dar eu zic sa mai avem discutia asta cand o sa vii la mine de mana cu o fata imbracata in tricou chenel si care nu a citit niciodata o carte si ai sa imi dezvalui frumusetea ei ascunsa adanc.

si de final: :) , :D , :)) etc...

come on, nu mai vorbi de parca discuti cu un strain. it's annoying.

4:23 PM  
Blogger Unknown said...

but I love to annoy people! ;D

nothin' but love!

4:30 PM  
Blogger silvia g said...

i'll go all "kung-fu" on your ass...

parca asta era un citat de undeva.

hahahahahaha...

4:39 PM  
Blogger The Dude said...

“The recipe for perpetual ignorance is: Be satisfied with your opinions and content with your nowledge.”

I might as well get a lobotomy.

4:52 PM  
Blogger silvia g said...

daca vrei iti fac un tricou cu asta.

4:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

mai e un nume pentru frizurile astea de metrosexual-wannabe, de extractie redneck: se cheama frizura de capshunar - de ce? nu trebuie sa explic, ai dat chiar tu exemplul cu barcelona...

7:58 AM  
Blogger Unknown said...

... nothin' but love :D

12:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

"" genul asta de "desfasurare" exterioara e consecinta directa a unei anumite constructii interioare pe care un om cu un pic de discernamant o miroase"".

bine spus.

Faulturile astea la retina nu pot fi intampinate decat printr-un stil direct si acid, pe care eu unul il aproba fara rezerve, vazand in atitudinea asta o forma eficienta de combatere a imposturii.

1:03 PM  
Blogger sorin said...

ne lipseste normalitatea, firescul. indiferent de sex sau varsta.da

1:37 PM  
Blogger Matei said...

Haha...adevarat pe undeva ceea ce spui. In perceptia mea, insa, lucrurile se schematizeaza mult mai simplu > femeile devin din ce in ce mai putin feminine si gingase (se axeaza pe un look prea punk/junky/trash), iar baietii devin din ce in ce mai efeminati. oricum, e mijto ca s-a mai subtiat segmentul manelisti-tzaranettes. ciao!

1:58 PM  
Blogger silvia g said...

hmmm... da, cred ca in definitiv la asta se rezuma problema... uita-te in tine si vezi cine esti, si daca ce vezi nu iti place, ai doua variante valide:

1. incepi o deconstructie reala si meticuloasa, si nu as vrea sa spun ca apoi "te schimbi", dar te re-construiesti punand accentul pe lucrurile de care esti mandru in tine si scazi tonalitatea la ce nu iti place. de imbogatit te poti imbogati oricand, in mii feluri, la orice varsta. dar trebuie sa fie visceral si sincer procesul. esti numai tu cu tine, in final.

2. iti dai seama ca nu poti schimba cu adevarat ce nu iti place la tine. iti dai seama ca nu vei fi niciodata ce vezi si iti place in altii doar pentru ca... tu nu esti asa. si atunci, te accepti si iti asumi tot. iti asumi mediocritatea, iti asumi lipsurile, iti asumi lucrurile frumoase, iti asumi sinceritatea sau ipocrizia sau orice ar fi. dar ti le asumi.

2:27 PM  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker